Box office analysis Joginder Tuteja, IndiaGlitz [Thursday, July 17, 2008]
Auszug:
First weekend performance of latest release
There weren't any expectations whatsoever from MEHBOOBA. Since the film's subject (a love triangle), treatment and music is the kind that worked only a decade back and has precious little to offer for the urban centers which are loving their dose of JAANE TU YA JAANE NAA, this Sanjay Dutt, Ajay Devgan and Manisha Koirala film primarily saw a single screen release and that too mainly in the interiors of North India.
Well, the strategy seems to have paid as the audience out there hasn't really shown it's back to the film, hence resulting in a satisfying weekend. Made on a lavish scale, this Afzal Khan film does boast of Sanju baba as the prime attraction which has managed to attract audience to theaters. Though it is still too early to call the film as safe, a decent opening has won at least half the battle for those who have invested in the film. ...
Bezüglich des Abschneidens an den Kinokassen für MEHBOOBA gab es keinerlei Erwartungen. Nachdem Thema (Liebesdreieck), Drehbuch und Musik eher von der Art sind, die vor einem Jahrzehnt die Leinwand beherrscht haben, bietet dieser Film wenig Anreiz für die städtischen Zentren, die eher auf JAANE TU YA JAANE NAA setzen. Deswegen wurde dieser Streifen mit Sanjay Dutt, Ajay Devgan und Manisha Koirala nur in einzelnen Filmtheatern und überwiegend in den küstenfernen Gebieten Nordindiens gezeigt. Nun, diese Strategie scheint sich ausgezahlt zu haben: Das Publikum hat den Film jedenfalls nicht abgelehnt und so ist ein zufriedenstellendes erstes Wochenende dabei herausgekommen. Eher üppig ausgestattet, zeigt dieser Afzal-Khan-Film außerdem viel von Sanju Baba als Hauptmagnet für das Publikum. Obwohl es noch zu früh ist, das Werk auf der sicheren Seite zu wähnen, haben die ordentlichen Eineinnahmen bei der Eröffnung schon die halbe Schlacht für die Investoren gewonnen.
July 23, 2008 2:29:39 PM IST Abid, Bollywood Trade News Network
Auszug:
... Afzal Khan's much delayed, Sanjay Dutt, Ajay Devgan and Manisha Koirala starrer, MEHBOOBA is a poor show all the way, as the collections show. The film collected 45 lakhs (approx.) from Bombay, 12 lakhs from Ahmedabad, 1.30 lakhs from Rajkot, 1 lakh from Jamnagar and Sehore, 1.50 lakhs (gross) from Bhavnagar, !.40 lakhs from Solapur, 10 lakh from Delhi, 1.05 lakh from Noida, 1.60 lakh from Ghaziabad, 3.40 lakh from Lucknow, 1.40 lakh from Agra, 2.70 lakhs from Nagpur, 1.40 lakhs from Amravati and 6.15 lakhs from Jaipur. Netting just about 2.25 crores in its opening week from India, MEHBOOBA is an unmitigated disaster. ...
Afzal Khan lange verzögerter MEHBOOBA mit Sanjay Dutt, Ajay Devgan und Manisha Koirala ist ein Reinfall, wie die Umsätze zeigen ... Nur 2,25 Crore in der Eröffnungswoche in ganz Indien - ein absolutes Desaster.
Joginder Tuteja, IndiaGlitz [Thursday, July 24, 2008]
Auszug:
... A decent opening at smaller centers (it's target audience) had raised hopes for MEHBOOBA. The star cast got the film it's initial at select centers. However, it was just a bubble which burst soon after. The moment opening weekend was through, the film crashed at the box office. Result was that in spite of being released at 400 cinemas (most of them being single screen though), the film could muster only 2 crores. Quite poor for a film which has been made on a very lavish budget. Mumbai had mere 40 lakhs to show while Delhi was extremely poor with only 10 lakhs.
Unlike another stuck film like BIG BROTHER (starring Sunny Deol which had released last year after being in the making for 5 years and had still went on to make close to 7-8 crores), MEHBOOBA is all set to disappear in a fortnight's time. Ironically, this one is a huge flop which doesn't make a difference to anyone associated with the film except for the distributors who had invested in it. As for producer-director Afzal Khan, he has GOD TUSSI GREAT HO to look forward to (which by the way has debutant Rumi Jafrey at the helm of direction) ...
Die ordentlichen Eröffnung in den Subzentren (beim Zielpublikum) hatte Hoffnungen geweckt für MEHBOOBA. Die Stars taten ihr Übriges dazu. Aber es war eine Blase, die bald platzte. Nach dem Eröffnungswochenende fielen die Umsätze an der Kinokasse ins Nichts. Herauskamen trotz 400 Kopien nur 2 Crores. Ziemlich wenig für einen Streifen mit einem solch üppigen Budget. Besonders armselig: Delhi mit nur 10 Lakh Umsatz. (...) Es sieht so aus, als sei MEHBOOBA innerhalb von 14 Tagen von den Leinwänden verschwunden (...) Afzal Khan hofft jetzt auf GOD TUSSI GREAT HO (...)
Joginder Tuteja, IndiaGlitz [Thursday, July 31, 2008]
Auszug:
... It's time for the DVD release of MEHBOOBA sooner than expected. This heavily publicised film practically ran for just two days and after that went completely downhill. With a 90% fall and only 20 lakhs more coming in it's second week, the film is folding up at a little over 2 crores. A disaster. ...
Es wird wohl früher als erwartet Zeit für den DVD-Release von MEHBOOBA. Der schwer beworbene Film lief praktisch nach zwei Tagen schon aus und stürtzte komplett ab. Mit einem Rückgang von 90 Prozent und nur 20 Lakh weiterem Erlös, bleibt der Streifen bei knapp über 2 Crore hängen. Ein Disaster!